Google Analytics pentru SEO: de la începător la avansat

Știați că 25% din căutările Google sunt făcute clic de către persoanele care dau clic pe primul rezultat pe care îl văd?

Pentru a zecea poziție Google, ratele de clic scad la 2,5%. Este evident cât de important este SEO pentru toate afacerile.

Ce pot face SEO pentru a obține pozițiile de top Serp și pentru a fi recunoscuți?

SEO este complex pentru că nu există două afaceri la fel. Ceea ce funcționează pentru o companie s-ar putea să nu funcționeze pentru alta.

Prin urmare, este important să evaluăm performanța SEO și să actualizați, regândiți și redistribuiți în funcție de cea mai recentă analiză.

Acest lucru se face cel mai bine folosind Google Analytics pentru a urmări valorile site-ului web.


Ce este SEO Analytics?

Să începem cu elementele de bază înainte de a ne uita la Google Analytics și cum vă poate ajuta să vă îmbunătățiți performanța SEO.

Analiza SEO poate fi descrisă ca colectarea, urmărirea și analiza datelor site-ului web pentru a crește traficul și conversiile site-ului.

Acest lucru este esențial, deoarece vă va permite să identificați oportunitățile potențiale, să obțineți o înțelegere mai profundă despre utilizatorii dvs. și să creșteți rentabilitatea investiției SEO.

Există multe instrumente de analiză SEO care pot măsura datele SEO. Google Analytics este unul dintre ele. Odată ce vă simțiți confortabil cu instrumentul, îl puteți folosi pentru clienții sau echipa dvs. pentru a oferi informații.


Care este scopul Google Analytics pentru SEO?

Google Analytics oferă date valoroase pe care compania dvs. le poate folosi pentru a vă monitoriza și îmbunătăți eforturile de căutare organică. Acestea includ cuvinte cheie (odată deblocate), recomandări de top și valori cheie comportamentale, cum ar fi timpul pe pagină sau ratele de conversie.

SEO fără analize ar fi o mulțime de presupuneri. Analytics facilitează luarea deciziilor bazate pe dovezi. Paginile de destinație trebuie schimbate? Ar trebui să verificați datele. Merită să publicați un eseu pe un site terță parte? Aruncă o privire la date.

Acestea sunt 21 de cazuri de utilizare ale Google Analytics pentru SEO, defalcate pe intermediar și avansat.

  1. Raportare în timp real

Funcția de raportare în timp real a Google Analytics vă permite să vă urmăriți site-ul în timp real. Această funcție vă va permite să vedeți traficul în direct al site-ului dvs. web, ce pagini atrag clienții și de unde au venit aceștia.

Este posibil să urmăriți și performanța postărilor, campaniilor și evenimentelor dvs. pe rețelele sociale. Acest lucru vă va permite să determinați dacă acestea generează trafic către site-ul dvs.

Șase rapoarte sunt disponibile în raportare în timp real

Prezentare generală: vedeți dintr-o privire cele mai importante recomandări, traficul social de top și cuvintele cheie de top.

Puteți vedea locațiile utilizatorilor activi. Acest lucru este important în special dacă campania sau evenimentul dvs. se desfășoară și doriți să știți dacă atrageți suficient trafic.

Sursa de trafic: aceasta vă arată defalcarea dintre traficul organic, plătit și direct. Acest lucru este crucial pentru campaniile care urmăresc să obțină combinația potrivită de trafic organic și plătit.

Conținut: acest raport vă va arăta ce pagini accesează oamenii și dacă sunt pe desktop sau pe mobil.

Evenimente: acestea sunt interacțiunile utilizatorului cu conținutul. Ele pot fi măsurate separat de încărcarea unei pagini sau a unui ecran. Puteți măsura descărcările, clicurile pe anunțurile mobile, elementele flash și derularea ca evenimente.

Conversii: aceasta vă arată numărul de utilizatori activi din canalul dvs. de vânzări. De asemenea, afișează goluri pe minut sau secundă.
În timp real: sfaturi utile

Verificați pentru a vedea dacă conținut nou sau modificat este vizualizat pe site-ul dvs
Urmărirea evenimentelor vă permite să urmăriți utilizarea aplicațiilor dvs. mobile
Verificați dacă o promoție generează trafic către site-ul sau aplicația dvs. și ce pagini se uită.
Puteți monitoriza efectele imediate pe trafic ale unui tweet, puteți posta pe rețelele sociale sau pe blog.
Verificați dacă codul de urmărire funcționează pe site-ul sau aplicația dvs
Pe măsură ce testați modificările site-ului, monitorizați îndeplinirea obiectivelor

Aceste rapoarte nu sunt utile numai pentru analiști și marketeri. Aceste rapoarte pot fi folosite în avantajul dumneavoastră de către departamentele IT, asistența pentru clienți și alte departamente.

  1. Raportul statistici

Google Analytics vă permite să explorați valorile comportamentale și să găsiți anumite puncte de date. Ați putea dori să știți de unde este trimis publicul cel mai implicat sau cum se comportă în diferite grupuri de utilizatori. Google Analytics face posibil acest lucru.

Puteți vizualiza rapoartele Google Analytics Insights ca un instantaneu. Urmați acești cinci pași pentru a selecta un raport de perspectivă. Salvați-l pentru o scanare rapidă a tendințelor și a valorilor pe perioade de timp.

  1. Ratele de respingere pe paginile de destinație

Puteți obține informații din diferite rapoarte privind rata de respingere despre modul în care oamenii interacționează cu site-ul dvs. sau dacă pleacă fără a întreprinde o altă acțiune (navigați în jos, navigați la altă pagină).

Prezentare generală

Apoi, faceți clic pe Pagina de destinație. Coloana Rata de respingere va fi folosită pentru a determina rapid care pagini au cea mai mare rată de respingere. Dacă rata de respingere a unei pagini este mai mare de 40%, aceasta ar putea fi din cauza unei probleme cu configurația acesteia.

O rată de respingere ridicată este atunci când vizitatorii ajung pe site-ul dvs., dar nu sunt mulțumiți de ceea ce văd. Designul slab al site-ului, timpii lenți de încărcare a paginii, conținutul neinformat și titlurile sau descrierile Serp înșelătoare pot duce la rate mari de respingere.

Sunt ratele mari de respingere întotdeauna proaste?

Nu neaparat.

Trebuie să vă remediați site-ul dacă utilizatorii vizitează mai multe pagini. Dacă pagina dvs. de pornire este o poartă către alte pagini de pe site-ul dvs. (de exemplu, pagini de produse sau procesul de finalizare a achiziției), atunci o rată mare este alarmantă.

Este acceptabilă o rată de respingere ridicată pe un site web cu o singură pagină, cum ar fi un blog.

Luați în considerare diferite unghiuri pentru a vă determina rata de respingere. Luați acest exemplu:

Raportul Prezentare generală a publicului vă oferă o rată generală de respingere a site-ului.
Raportul Canale oferă rata de respingere a fiecărui grup de canale.
Raportul All Traffic oferă rata de respingere a fiecărei perechi sursă/mediu.
Raportul Toate paginile oferă rata de respingere a paginilor individuale.

  1. Durata sesiunii

Puteți determina cât de implicat este un utilizator cu conținutul în funcție de cât timp petrece pe o pagină.

Conținutul site-ului

Puteți apoi să accesați pagina Titlul paginii pentru a vedea cât timp a petrecut fiecare utilizator vizualizând o pagină.
Fiecare listă de priorități SEO ar trebui să includă durata medie a sesiunii. Acesta spune povestea implicării utilizatorilor prin raportarea despre cât timp petrec utilizatorii pe o anumită pagină de destinație.

Acest instrument este util pentru a evalua dacă conținutul paginii dvs. corespunde intenției de căutare. Dacă nu reușește, Google va derank pagina pentru acea interogare de căutare.

  1. Învață de la vizitatorii site-ului

Raportul Procent de sesiuni noi afișează numărul mediu de vizitatori pe site-ul dvs. pentru ultimul an.

Aceasta este o măsură a numărului de vizitatori ai site-ului care sunt vizitatori pentru prima dată sau care revin. De asemenea, indică performanța dvs. de marketing în noile achiziții. Acest KPI este important pentru a măsura „lipiciune” site-ului dvs. sau dacă are suficient factor de atracție pentru a permite vizite multiple.

Care este procentajul țintă adecvat de stabilit pentru noile sesiuni?

A existat o gamă largă de 40 până la 80%. Cu toate acestea, regula 80/20 este ceva ce am văzut și recomandăm.

  1. Adăugați filtre la vizualizările dvs

Puteți utiliza filtre pentru a modifica sau limita datele dintr-o vizualizare. Filtrele pot fi folosite pentru a filtra traficul, a exclude adrese IP sau a include date numai din subdomenii sau directoare. De asemenea, puteți converti adrese URL dinamice în șiruri de text care pot fi citite.

Filtre: De ce sunt importante?

Acestea sunt doar câteva dintre numeroasele moduri în care filtrele pot fi utilizate:
Puteți exclude traficul intern din rapoartele dvs

Puteți crea un filtru pentru a identifica toate adresele IP pe care ați dori să fie excluse din rapoarte dacă doriți să excludeți traficul intern (cum ar fi traficul de pe intranetul companiei).
Raport asupra activității în anumite directoare

Un filtru Includere vă permite să raportați numai activitatea dintr-un anumit director.
Puteți raporta activitatea numai într-un anume director, dar nu în toate. Configurați un filtru de excludere pentru a identifica acel director.

Puteți urmări subdomeniile din vizualizări separate

Puteți urmări www.example.com, precum și help.example.com, creând vizualizări separate și utilizând un filtru Include pentru a limita căutarea la subdirectoare.